dijous, 23 de desembre del 2010

Estudiants connectats

El debat sobre la conveniència o no de que els alumnes puguin accedir a les xarxes socials a les aules té posicions ben diferenciades entre els docents dels instituts adscrits al programa Educat 1x1, on cada alumne té un "labtop" personal a classe.

El Departament d'Educació ha decidit bloquejar la descàrrega de continguts i l'accés a les xarxes socials després de fer públic un informe que constata que més del 75% del tràfic d'internet a les aules correspon a portals que no són estrictament educatius, cosa que era totalment previsible.

El més visitat és el de Softonic, dedicat a la descàrrega legal de continguts, inclosos els educatius, però l'anàlisi en profunditat del comportament dels alumnes evidencia que les descàrregues de jocs ocupen “un lloc preeminent” i per això el Departament d'Educació ha bloquejat l'accés a Softonic. En el cas d'Adobe i Windows Update, que s'usen per baixar actualitzacions de programes, només se n'ha limitat l'accés si la infraestructura no permet canviar la configuració perquè no saturin la connexió. Tot i no superar el 10% del trànsit total, Educació també ha bloquejat, per defecte, les xarxes socials, però a diferència de les pàgines de descàrregues, els centres que ho sol·licitin podran tornar a tenir accés a Facebook i Twitter. Respecte a les xarxes socials, el professor Lluís Tomàs de l'institut Martí i Pol, per exemple, és partidari d'utilitzar-les i posa com a exemple que ell penja deures al Facebook. Evaristo González, director de l'institut Torre del Palau, va més enllà al afirmar molt intel·ligentment que “Hem d'explotar que tots els estudiants estan al Facebook”.

Personalment, igual que fan molts pares avui en dia, és millor deixar que els alumnes es connectin a Facebook i que el mestre també s'hi connecti, per poder així tenir un control molt més acurat de quin ús en fan aquests, sinó, els estudiants, que avui en dia se les saben totes, trobarien igualment la manera de connectar-s'hi a classe però en canvi seria sense cap control per part del personal docent. El futur està en que els mestres facin us de totes les eines que tenen al seu abast més que no pas aplicar prohibicions als alumnes que no fan més que allunyar-los de qui els hauria de ser proper i només pretén que aprenguin i es formin com estudiants i com a persones.

Krusty

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada