dimarts, 7 de desembre del 2010

Cordat sempre el casc

Avui em dirigeixo als motoristes com jo principalment, però també a tothom en general, per insistir en una cosa potser no prou valorada com cordar-se el casc. Segur que ja ho feu, però vull insistir-vos en el tema inspirat per diversos esdeveniments recents que he presenciat a la meva ciutat, Barcelona.

Últimament, fent la mateixa ruta que faig cada dia des de fa anys per anar a la zona on treballo, m'estic trobant dia sí, dia també motoristes accidentats, reconeixereu l'escena quan veieu cotxes o motos de la Guardia Urbana tallant algun carril on hi ha un individu assegut a terra, si té sort amb el casc posat, desorientat i esperant l'assistència mèdica. Curiosament ho havia presenciat en un parell d'ocasions durant la meva vida i des de fa un mes n'he vist més de deu, per això m'he decidit a fer aquest article.

Generalment el perfil que he detectat que veig en aquesta situació són més dones que homes, i sempre amb motos petites que en surten normalment bastant malparades, segons la meva experiència. Jo mateix vaig tastar l'asfalt en diverses ocasions en els meus inicis com a motorista, i és normal ja que, com molta gent, vaig obtenir el carnet de moto només amb un tràmit burocràtic, basant en la antiguitat del carnet de cotxe. Per tant, la primera vegada que conduïa una moto per mi va ser a una acera, davant de la botiga, el dia que me la varen entregar. Reconec que va ser completament irresponsable per part meva, quasi tant com ho és la llei que ho permet inconscientment, és per això que aquella primera moto va acabar sinistrada. Seguidament m'en vaig comprar una altra, que és l'autèntic sentit de la reforma legal en l'obtenció de carnet de moto per part del govern espanyol, que encara conservo en relaiu bon estat.

I és arribat aquest punt, un cop acceptat i assumit que hi ha una tendència creixent a l'accident d'aquest perfil de conductors a Barcelona, que vull fer una crida a tots vosaltres motoristes a cordar-vos el casc degudament, ja que personalment puc afirmar sense dubte que a mi això m'ha salvat en més d'una ocasió. Tampoc us aconsellaria els cascs oberts, ja que, com sabreu el "moteros", el xoc frontal és el més comú per a nosaltres, i no vols portar la barbeta descoberta quan et precipites de cap al duríssim l'asfalt a alta velocitat.

Finalment, desitjar-vos molta sort a tots ja que estarem d'acord que la gran majoria dels accident en moto es deuen a la poca capacitat de frenada de les mateixes i són majoritàriament causats per conductors de cotxe inconscients de amb quin poc marge d'error ens movem en els carrers d'aquesta ciutat. Així que aneu en compte i recordeu, portar un casc sencer, si pot ser integral, i sobretot portar-lo ben cordat, us pot salvar la vida.

Krusty

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada