dimecres, 29 de desembre del 2010

L'hort dels cirerers, al Teatre Romea

Dijous passat vaig apropar-me al Teatre Romea a veure l'obra L'hort del cirerers, de Txéchov, adaptada per David Mamet i dirigida per l'afamat Julio Manrique, al qual podeu veure actualment a Infidels, fent de parella de la també actriu en l'obra Montse Guallar. També el podeu haver vist a la pel·lícula "Soldados de Salamina" i pròximament serà director artístic de mateix Teatre Romea.
L'obra conta, apart de amb l'omnipresent Montse Guallar, amb excel·lents actors com el gran Ferran Rañé, el serialitzat David Selvas, l'expresiva Mireia Aixalà o la ja clàssica i televisiva Gemma Brió entre d'altres, i narra la història d'una família russa en clara decadència amb urgents problemes econòmics que no semblen preocupar-los i aficionats a filosofar sota un cirerer més que no pas a treballar o discutir els problemes que realment els afecten.
Personalment em va semblar poc més que una típica "comèdia d'enredos" disfressada d'homenatge a Anton Txéchov, el qual va morir poc després d'estrenar aquesta obra al 1904. Divertida, entretinguda, i molt ben actuada, però molt allunyada també del caire dramàtic de la història original del escriptor i dramaturg rus. Tot i així, jo vaig passar una bona estona tot i acabar amb una lleugera sensació de que alguna cosa s'em havia escapat en la versió del Manrique del significat ariginal l'obra tenint en conta la bona fama que te aquesta.

L'obra estarà al Romea fins al 9 de gener i el preu esta entre els 17 i els 28 euros, si us animeu, ja em direu que us ha semblat.

Krusty

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada