dissabte, 4 de desembre del 2010

Envalira, a la Plaça del Sol de Gràcia, BCN

Per inaugurar un tema nou, el de restaurants, estic obligat a començar pel meu restaurant preferit, es diu Envalira i esta a la Plaça del Sol, al Barri de Gràcia, a Barcelona. És un negoci familiar i fan cuina típicament gallega, el tracte és excel·lent i el preu ronda els 35 € per persona.

Sempre m'han parlat de quan els meus pares ja m'hi portaven amb el carret de bebè, en aquella època l'excel·lent cuiner d'avui en dia, en Gerardo, encara hi treballava de cambrer, ja aprenent poc a poc l'art de son pare, que ha aconseguit continuar de forma magistral. Al anar creixent, hi anava primer diumenges i en l'adolescència tots els divendres al vespre amb la família, posteriorment hi he seguit anant en molts aniversaris i celebracions. És on vaig celebrar els meus 30 anys convidant a un grapat d'amics i segueixo anant-hi sempre que en tinc excusa, és per això que puc dir que hi he anat tota la vida, i penso seguir anant-hi. 
La seva especialitat són els arrossos, que personalment considero clarament els millors de la ciutat amb diferència, sobretot la "paella especial" i la "marinera", que no tenen absolutament res a veure a pesar del nom amb la típica paella valenciana. Però hi ha moltes més "decicatessen" en funció de la temporada, com els xipironcets a la planxa, la cua de brau, l'ossobuco, els rovellons, el peixet fregit o les navalles. Tot  acompanyat d'un "albariño" ben fred, us puc assegurar que si us ho podeu permetre us valdrà la pena.

Si teniu l'intenció d'anar-hi, avisar-vos que tanquen diumenge i dilluns, i que és aconsellable la reserva, ja que normalment és ple, i no m'estranya. També comentar que és per amants de la bona cuina, ni decoracions espectaculars, ni ambient romàntic, ni apte per a "bodas y banquetes", és simplement per anar-hi a menjar molt i molt bé.

Dades: Restaurant Envalira, Plaça del sol, nº 13. Tel. 932185813. 35€ aprox

Krusty

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada