dissabte, 8 de gener de 2011

UltraViolet

Aquest divendres es va saber que les principals productores de Hollywood preparen el llançament d'una plataforma per a la distribució de pel·lícules per internet forçades per el consum massiu de pirateria i cinema online a la xarxa.

Aquesta nova plataforma es dirà UltraViolet i veurà la llum a mitjans d'aquest any, vendrà a l'usuari una sèrie de llicències que li donaran dret a veure, de per vida, els continguts que adquireixi, que seran accessibles des de dispositius connectats a internet. El comprador podrà descarregar les pel·lícules, emmagatzemar-les en el suport que vulgui i fer-ne còpies sense cost addicional, però només podrà reproduir-les en un màxim de dotze dispositius per als visionats, és a dir, l'usuari únicament podrà gaudir de la seva videoteca en els aparells que doni d'alta al seu sistema. També Tot el software associat a UltraViolet portarà incorporat un sistema de protecció per impedir-ne l'ús il·legítim. Tot això amb l'únic objectiu de limitar la llibertat d'ús dels continguts i dificultar-ne la pirateria. La bona notícia però és que en principi està previst que el sistema permeti que fins a sis persones associïn els seus comptes de client i comparteixin continguts legalment.

El consorci responsable, el Digital Entertainment Content Ecosystem (DECE), integra grans empreses audiovisuals com Fox, Paramount, Sony, Universal i Warnen encapçalen i multinacionals tecnològiques com Microsoft, IBM, Nokia, Intel, Motorola o Samsung. Varen anunciat l'arribada d'UltraViolet en el marc de la fira internacional de l'electrònica més gran del món, Consumer Electronics Show, celebrada dijous passat.
Tot i així, encara que no tots els grans noms del sector donen suport a la iniciativa: els estudis Disney i la tecnològica Apple han decidit adoptar les seves pròpies estratègies, i Disney ja té un projecte, anomenat Keychest, semblant a l'UltraViolet.

El nou sistema UltraViolet pretén ser la sentència final per el DVD i la pirateria per internet entrant amb força a la xarxa, i és que les vendes de DVDs varen caure un 17% l'any 2009 i un 16% el 2010, alhora que les vendes de films online augmentaven un 17% als Estats Units i els ingressos de la televisió per cable pel lloguer de pel·lícules pujaven un 21%. I és que la indústria cinematogràfica, després de negar-se durant un temps a assumir un canvi de tendència en el consum de cinema a casa, ha hagut d'acceptar que el futur està a la xarxa, i s'hi fica amb totes les mesures possibles per evitar un futur frau que és preveu inevitable. I és que sempre seràn molts més, i més llestos, els que intenten piratejar un sistema que els que n'han creat la seguretat. Com diem aquí, feta la llei, feta la trampa.

Krusty

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada