dimecres, 10 d’agost del 2011

La alternativa del diablo (The devil's alternative)

Gran llibre La alternativa del diablo de Freferick Forsyth, sí senyor. Puc dir que he estat afortunat, si tenim en conta com i perquè vaig acabar llegint aquest thriller d'intriga política ambientat en la guerra freda.
La casualitat va ser que per Sant Jordi de 2011, moment en que travessava una situació econòmica absolutament precària, cosa em mi més habitual del que m'agradaria, vaig sentir la febre anual de tan senyalada data que m'impulsa a comprar-me un llibre per caprici. El drama va ser que el meu pressupost era extremadament limitat, així com no gaire extensa tampoc és per ara la meva cultura literària, i la suma d'aquests dos factors em va dur, ho haig de reconèixer, a regirar en una d'aquestes paradetes que posen per l'ocasió al Carrer Gran de Gràcia en busca d'un llibre que em fes bona impressió i que estigués per sota dels tres euros. Evidentment aquest pressupost deixava fora automàticament tots els grans èxits i super-ventes de la diada, així com directament qualsevol llibre que fos nou. És per això que em vaig veure forçat a remenar en les immenses i misteriosos piles de llibres de segona mà, on sense grans coneixements un es veu obligat a triar llibre en funció del nom de l'autor, si et sona o no et sona, o, més tristament, per la simple i pura vistositat i primera impressió de la portada.

Sent aquesta la situació, crec que puc dir que vaig tenir molta sort al creuar-me amb aquest clàssic en edició de butxaca en força bon estat i a preu reduït, La alternativa del diablo, que, tot i ser en castellà, complia les meves expectatives pressupostàries. Evidentment, en una primera instància va passar a engrandir la pila de llibres en cua, però finalment va ser el seu torn, i ara que recentment l'he acabat us puc dir que és un thriller trepidant d'intriga política on es barregen els clàssics elements del gènere: militars, espies, KGB i diplomàtics britànics, junt amb explosius, segrestos, amors, xantatges i assassinats. Resumint, un clàssic.
De l'autor, l'anglès Frederick Forsyth, més que reconegut ja, només us diré que ha escrit també altres grans best-sellers del gènere com El dia del Chacal, Odessa i Los perros de la guerra.
Destacar que, publicat l'any 1979, està ambientat en un futur hipotètic que transcorre a partir del 1982, i que esta ambientat en la fosca època de la guerra freda, on preocupava profundament la constant amenaça d'enfrontament cataclísmic entre les dues grans superpotències del moment, Estats Units i la Unió Soviètica. El llibre juga amb la barreja entre realitat i ficció per construir un escenari esfereïdor de tensió creixent i infinits personatges que es va concentrant poc a poc en una sola localització i instant on culmina tota la història.

Personalment, vaig gaudir més de l'inici, el naixement de la trama, la creació dels personatges i el desenvolupament posterior dels fets, que no pas del clímax final, que dada la extensíssima preparació em va semblar lleugerament breu i sobretot poc verídic tot i tractar-se d'una novel·la de ficció. En qualsevol cas, us el recomano si sou uns apassionats de l'intriga política i la lectura instranscendent com jo.

Krusty

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada