dilluns, 8 de novembre del 2010

Visita del líder suprem religiós colapsa Barcelona

Dissabte de bon matí tornava jo tant content de Molins de Rei quan arribant a casa meva, al carrer valència, em trobo una infinita filera d'autobusos aparcats, policies per tot arreu i monges, invàlids, vells i joves per tot el carrer. Hi vaig caure a l'instant, la visita del Papa.
Haig de dir que em va impactar veure grups de joves fanàtics pintats amb el colors del vaticà i cridant "se nota, se siente, el papa está presente". Increïble, no vaig poder-me estar de sentir una profunda llàstima per tota una sorprenentment gran quantitat de joventut radical cristiana que clarament havia malbaratat els millors anys de la seva vida idolatrant i venerant al famós papa. Em va sorprendre també l'absència de gent de mitjana edat en tot el troç de recorregut que vaig fer, moltíssima gent gran i moltíssima gent jove, per quasi cap persona d'entre 30 i 50 anys, suposo que diu molt de fins quan creiem en les fades i en quin moment tornem a creure en el que sigui que ens prometi un futur millor. I finalment em va sorprendre que de la gran quantitat de càntics que vaig sentir, cap era en català, quan el sant pare va demostrar en el seu discurs que el català no li és del tot desconegut, tot i que ell només parla la llengua fonètica, dubto ja de si és capaç d'entendre el sentit de cap paraula o ha quedat atrapat en un espiral de confusió sonora i fonètica on tot son només sons sense cap sentit per ell.
El més curiós de tot, és que el papa va venir ja a Barcelona el 1982, i apart que era el papa anterior, el polac Karol Wojtyla, Juan Pablo II, no sembla haver canviat gaire cosa més des d'aleshores ara que som al 2010. En un món on la tecnologia avança en proporcions geomètriques i, concretament a casa nostra, la societat ha evolucionat notablement, la visita del líder de l'acaudalada església catòlica a la nostra ciutat segueix posant-ho tot potes enlaire, a veure si de cara a la pròxima visita hem crescut intel·lectualment TOTS, m'incloc també, i ja no permetem com a societat que visites de líders religiosos suposin cap tipus d'esdeveniment especial per la nostra ciutat, que ja era una gran ciutat abans de la visita de Benedicto XVI i ho seguirà sent encara quan aquest home passi a millor vida, si és que això és metafísicament possible.

Krusty

3 comentaris:

  1. A veure, aquests cop nomès m'agradaria comentar que si algú vol ser seguidor dun equip de futbol o d'una religió, que ho sigui. Peró que no molesti. És cert que per als que no ens interessa la visita del Papa (m'incloc) ens pot molestar que aquest personatge colapsi Barcelona. Peró també hem de ser consciens de que no plou mai a gust de tothom, així que intentem respectar-nos entre tots, i deixar que de tant en tant, algún esdeveniment per alguns absurd i per altres molt important, ens colapsi la ciutat o ens molesti pk aquell dia no podem sortir a passejar el gos. Podriem dir que passa el mateix amb una cel·lebració de títol de lliga de l'equip gran de la ciutat. Cal potser liar-la parda per Barcelona passejant uns quants jugadors a sobre un autocar???
    Home, tot plegat trobo que són situacions criticables i al mateix temps s'han de deixar fer. Que aquesta no siguiuna ciutat que ho prohibeixi tot, ni que ho sigui la socitat de merda en que vivim.
    Aixó si, la religió, o l'esport... fora de la política. Que no es barregin les coses siusplau, que ja no cal en aquest segle.
    En un detall estic totalment d'acord amb tu, el colapse de BCN, per qué aquests esdeveniments, concretament el de la visita del Papa com a cap d'estat i com a "jefe" del Cristianisme, no es fa en un recinte tantcat. No té aquesta ciutat diversos emplaçaments adients i adecuats per aquestes "festes" populars? No es va construir un Forum ben gran per coses així?? Doncs vinga!! no colapsem la ciutat... que faci una miradeta a la Sagrada Familia, i afer la misa al Forum. Que segur hi caben més adebtes!
    I ara és quan un podria començar a criticar la religió, les guerres que provoca encara i el poder majoritariament desfasat que inculca en els goberns. peró aixó seria un altre tema que no cal ni tocar....

    ResponElimina
  2. El problema dels esdeveniments no és tant què son o a qui li agraden sinó qui cony en paga els gastos! Perque si Barcelona ha de ser víctima de totes les celebracions que cada minoria vulgui, em sembla be, pero que cadascú es pagui lo seu!
    En quant a lo del recinte tancat, estic totalment d'acord, per això tenim el Forum, sí senyor. Quan va venir el papa al 1982 va fer la missa al Camp Nou per exemple!

    ResponElimina
  3. Exacte! un Papa al Camp Nou (sembla el títol d'una peli) i un altre a la SagrdaFamilia.. NO!!! que l'altre vagi al Forum, al costadet del mar, que tmb està molt b!!
    i si... Barcelona és propensa a gastar pasta quan no cal. És un "quiero y no puedo"
    i la gent a pagar i a callar, un dels grans mals d'aquesta ciutat

    ResponElimina