dissabte, 13 de novembre del 2010

Twitter iguala a The New York Times en valor d'accions

Aquesta setmana he llegit que les accions de la creixent xarxa social Twitter han arribat al nivell de les accions del mundialment reconegut i prestigiós diari The New York Times.
Les accions de Twitter, segons Business Insider, han arribat a un valor de 1.600 milions de dòlars, apunt d'igualar els 1.800 milions en que estan valorades les del diari The New York Times. Evidentment no son pas la mateixa estabilitat i solvència les del diari americà que la de la citada xarxa social, però no deixa de ser curiosa i reveladora la ja coneguda efervescència dels valors bursàtils, sobretot els basats en noves tecnologies o del món digital.
També tenim un exemple de la força d'Internet per sobre del paper de tota la vida en la revista Playboy, de l'afortunadíssim Hugh Hefner, que esta recentment subhastant quadres de Dalí per poder afrontar pagaments degut a la pèrdua que ha experimentat progressivament en la venta d'exemplars per culpa del mercat creixent del sexe a internet.
El més sorprenent és adonar-se de amb quina facilitat es pot igualar avui en dia l'excel·lent feina realitzada, durant molt temps pel famós diari amb qualsevol "moda", si aquesta es basa en una bona idea innovadora limitada al món virtual i oberta a un àmbit mundial. Podríem dir que és una enèsima perpetuació de l'antic, però sempre vigent, somni americà, on suposadament qualsevol pot arribar a estar al capdamunt d'una societat que premia als rics mentre trepitja als menys afortunats, sempre amb la complicitat d'aquests últims obtinguda gràcies a la promesa que qualsevol dia pot ser un d'ells el que arribi a dalt de tot.

Suposo que un diari de tota la vida i els seus periodistes no poden lluitar contra una xarxa d'àmbit global,  amb infinites possibilitats d'expansió i creixement, i on és la pròpia gent la que interactua deixant de ser espectadors per passar a ser creadors. Esperem que diaris de sempre com el New York Times trobin la forma de subsistir en un mon on la notícia i el seu l'interès duren tansols un instant i on la gent té una creixent necessitat no només d'informar-se sinó també d'opinar.

Krusty

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada