dissabte, 30 d’octubre del 2010

Negocis xinesos = deutes hereditaris?

L'altre dia estava fent una canya tranquil·lament a un bar de Les Corts i vaig poder assistir a una situació si més no sorprenent. Va entrar un ciutadà asiàtic, concretament un "xino",  i va preguntar als cambrers de la barra si veíen el bar, així, simple i directe. Li van contestar que no i l'home va marxar.
Lo graciós va ser que seguidament vaig poder sentir com els cambrers se'n reien de que cada setmana venia un xinès diferent a preguntar el mateix, "la próxima semana les digo que sí i les pido un millón de euros" va ser la broma d'un cambrer a l'altre. Jo em vaig quedar absolutament astorat de la normalitat que el fet tenia per ells, i si passava cada setmana també és normal. Això em va encuriosir i vaig estar consultant el tema una mica, segurament molts de vosaltes ja ho sabeu, pero per mi va ser totalment nou i sorprenent el que vaig descobrir.
Tots haureu notat que si primer ciutadans de la Xina tenien només restaurants xinesos, posteriorment van passar a tenir bars, granges, tot a 1 euro i últimament perruqueríes, algunes de fet eren més que això, pero aquesta ja és una altra història. Segons he llegit sembla ser que l'avantatge que té aquest col·lectiu, i el motiu per el qual cada vegada son propietaris de més negocis, és que la màfia xinesa els ofereix la possibilitat d'obtenir préstecs a retornar en molts i molts anys, i això és el que els permetria afrontar la compra de pràcticament qualsevol negoci. Si a més poden viure també al local en qüestió, faciliten accés i ús dels seus corresponents magatzems quan la màfia ho requereix, i tenen fills que puguin seguir el negoci i continuar pagant el préstec, tot els anirà bé en el nostre país.

De ser cert, em sembla una forma de vida alhora cruel pels descendents, obligats a perpetuar el negoci i l'esclavatge dels pares i traspassar-lo en la majoria d'ocasions també als seus fills, i injusta per la resta de nosaltres, que no podem accedir al crèdit per la falta absoluta de col·laboració i comprensió dels bancs. Això sí, s'ha de reconèxer que el sistema està ben muntat i funciona, és per això que cada dia hi ha més negocis regentats per xinesos i cada dia n'hi haurà més. Ara, la pregunta o prec que jo faria és, realment cal mantenir els antics noms dels negocis, per posar uns exemples, com "Peluquería La Juani" o "Pulperia Gallega Antonio" o "Carlos' Bar"?

Krusty

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada