dilluns, 18 d’octubre del 2010

Festival de cinema Sitges 2010 - Metropolis

El cap de setmana passat vaig tenir el privilegi de veure, al Festival de Sitges, la pel·lícula alemanya Metropolis, dirigida per Fitz Lang. Pels que no la conegueu, com jo mateix fa molt poc, us diré que esta considerada la primera pel·lícula de ciència-ficció de la història del cinema.

El més curiós del cas es que sent la pel·lícula del 1927, al 2008 es va trobar al Museo del Cine de Buenos Aires una còpia amb metratge inèdit, i després d'una restauració de mig milió d'euros i dos anys de feina, es presentava la nova versió al nostre país. Jo em disposava a dormir durant dues hores i mitja en horari de sobretaula davant de cinema mut alemany en blanc i negre, i per enèsima vegada em vaig endur una fantàstica sorpresa.

A Metropolis s'hi pot veure un futur d'esclavatge i luxe, una societat partida en dues classes socials molt separades per causa pel capitalisme junt amb una clara denúncia de la facilitat amb que es manipulen les masses. Però també des d'una crema de la bruixa a la foguera, passant per una "video-trucada", trens i autopistes elevades per una ciutat de gratacels i fins-hi tot un ciborg meitat home meitat màquina, i us recordo que és feta al 1927 a Alemanya!
Puc dir que vaig gaudir i vibrar durant tota la pel·lícula com no m'hagués esperat mai, jo que de cinema mut només havia vist "el godo i el flaco" i Buster Keaton, que són certament un altre estil, trobar-me amb aquesta obra mestra. Us l'aconsello profundament i us asseguro que és simplement genial, fins-hi sense necessitat de tenir en conta quan es va fer.

Krusty

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada